Be My Followers

..

Monday, November 29, 2010

Mari Mengecat Mini

dua hari lepas..aku p menziarah mini aku kat kedai..dah lama dah aku hantar mini aku masuk kedai..tak silap aku..time aku baru dok start final exam untuk sem nih..kalau kira ikut hari..dah masuk sebulan lebih dah mini aku menginap tanpa aku kat dalam kedai tu..he,he..memang aku tak expect r..lama gila nak cat mini aku tu..mini kecil ja kot..maybe sebab aku dah demand suruh rebuild balik satu body mini aku..tu sebab yang makan masa berbulan tu..kalau tak..kejap ja kerja mengecat nih..he,he..so..nak tak nak..terpaksa la aku tunggu..dok kira bersabar ja nih..tapi..dalam kepala..tak kira masa..dok pikir kat mini aku ja..apa dah jadi la dengan mini aku kat kedai tu..dengan aku rasa mini aku memang dah lama tak bergerak..jangan buat kacau enjin dah la..buat nya dah siap cat semua..last2..tak boleh nak hidup..air mata juga aku nanti..hak,hak..

sebelum ni..sempat gak aku p tengok2 mini aku nih..tapi..first time aku p tengok mini aku bila aku baru balik dari shah alam..agak terkejut juga r..habis mini aku..dah macam rangka apa lagi dah aku tengok..betul2 nak rebuild balik body mini aku kedai cat ni nak buat..habis semua kedai ni buka..macam dah jadi rangka mini buruk lak..terkejut juga r bila tengok mini aku jadi camtu..dalam hati..jangan dok kata r..memang rasa sedih gak r..takut juga..bila dah siap tapi tak perfect macam yang aku nak..huk,huk..tapi..time aku p tengok dua hari lepas..banyak dah berubah kat mini aku..owner kedai pon dah cakap..habis lama pon..dua minggu lagi siap r..wah..tak sabarnya rasa..nak meronda satu Kedah dengan mini nih..hak,hak..

tapi..sekarang..muncul lak satu masalah lagi..nak pilih warna apa untuk mini aku..dulu mula2..aku ingat nak buat warna merah..macam2 merah aku cari..merah dunhill la..red chilli la..tapi..family aku cakap..merah nampak macam biasa ja..banyak keta dah cat warna merah..abang dengan kak aku nak aku cat warna oren..memang jarang orang buat warna oren..tapi..masalah nya..aku tak minat oren..bila kat kedai cat hari tu..ada la satu album warna2 cat dia bagi kat aku..tapi bila tengok..naik rabun warna aku jadi..silap2..bukan rabun warna lagi dah..buta warna terus aku jadi..tak tau nak pilih warna apa..owner tu pon cakap..pikir betul2 dulu nak pilih warna nih..sekali dah cat..tak lboleh senang2 nak buang balik..memang betul la apa yang dia cakap..atas cost yang aku kena tanggung nak cat mini aku nih..aku harap berbaloi la dengan hasil dia nanti..

tengok..camna la aku tak rabun warna camni..hak,hak..

dalam banyak2 mini yang aku tengok..mini yang bawah nih paling stylo..gambar ni..abang aku yang snap..owner dia orang sungai petani..abang aku kata..dia r owner kedai yang dok jual barang2 mini..kedai repair mini..aku pon dah berapa kali p kedai tu..tapi tak jumpa lak mini dia..tapi..bukan cat pon..just sticker ja semua tu..boleh tahan juga r..cuma makan cost ja la..he,he..

aku try juga search dalam google..ushar2 mini orang lain..warna apa yang sesuai dengan mini nih..yang paling banyak aku jumpa..warna merah..tapi..aku dah tolak dah warna merah..aku nak warna lain..aku simpan pic2 mini nih dalam laptop aku..sebab senang aku nak guna time nak pilih cat nanti..so..bila dah dok nak cat nih..aku tengok balik pic2 nih..aku pon dah tak tau nak pakai warna apa..silap2 ..aku buat belang2 ja kat mini aku..hak,hak..

aku minat kuning nih..

red chili..


any idea ???

2 comments: