Be My Followers

..

Sunday, April 10, 2011

Bini Berwajah Baru

bini..oh..bini..
bersusun bini aku ada..
sayang gila r kat bini nih..
pergi mana pon..
tetap dengan bini ni juga..
yang mengkapak duit aku banyak2 pon..
bini ni juga la..
hak,hak..hak,hak..hak,hak..

apa2 pon..
sekali lagi aku berjaya..
mewarnakan motor aku..
tapi..
kali nih agak rumit gak r..
dulu..
just design pakai mulut ja..
sini letak kaler nih..
situ letak kaler tuh..
nak api2..
stiker nih kalau boleh airbrush kan..
macam2 lagi..
order ja..
tak perlu pening2 kepala..

tapi..
kali nih..
start from zero..
hasilnya..
zero from start..
pening kan??
hak,hak..hak,hak..

dulu..
tema motor aku kuning hitam..
sekarang..
tema motor aku dah ada 3 kaler..
hitam,merah,putih..
tambah lagi kaler yang asal sikit..
kuning,hitam..
agak meriah gak r nak bela 5 kaler nih..
puas pikir..
masuk k kaler aku nanti..
he,he..he,he..

tapi..
yang bestnya..
kali nih tak perlu keluar duit pon..
ada kedai sponsor la buat cover set kali nih..
just design ja..
t kedai hantar p cat..
just letak nama kedai dia ja kat design..
bapak suka aku..
hak,hak..hak,hak..hak,hak..

nama kedai nih..
"Storm"
ushar2 la kat motor aku nih..
ada nama sponsor aku tuh..
nama crew aku pon ada..
"3C"
"Crazy Convoy Crew"
dah establish dalam buku kapcai dah nih..
try la ushar2 logo club aku..

..jom2..
ushar proses kreatif aku guna adobe..
berhari2 gak makan nak buat design nih..
berpuluh2 orang gak aku tanya..
camna dengan design aku nih..
ada positif..ada negatif..

ni yang aku dapat dari google..
sebab nak pakai cover set kriss 2..
aku terus guna main design kriss 2 ja..
betul2 dari zero kan??
tapi nasib gak r ada plaint camnih..
senang kerja aku..
he,he..he,he..

nih proses kedua aku..
masukkan kaler asal yang aku tak nak ubah..
sayang aku nak buang kaler lama..
mahal gak aku buat dulu..
rugi2..
tu yang masukkan juga tu..
he,he..he,he..

ni la hasilnya..
berhari2 gak nak buat camnih..
nampak ja simple..
tapi bila just ada basic account..
nak main benda2 design nih..
berulat juga r mata aku..
puas pikir nak buat..

nampak garang ja ton kaler hitam merah..
bila dah hantar cat..
dah jadi hal lain..
agak kecewa juga r..
tak semua design aku dia follow..
ada juga yang dia buat pala dia ja..
tensen2..
pikir sebab free ja..
tu yang aku tak bising2 tu..
he,he..he,he..

ushar lak motor aku yang dah siap nih..
lama dah siap..
lama dah kuar kedai..
hujan panas banyak hari dah pon..
aku ja lambat nak bercerita..

bahagian kepala..
last minute nya kerja aku adjust..
hak,hak..hak,hak..

bahagian depan..
sangat puas hati la dia buat..
ikut seketul cam design aku hantaq..
no plate pon tak pasang..
langsi tak aku sekarang nih??
hak,hak..hak,hak..

tengok dari tepi..
dah boleh tengok mana yang tak ikut design..
tambah2 bahagian belakang..
aku design hitam banyak..
tapi dia hentam..
merah ja semua bahagian belakang tu..
buta kaler betul..
situ r paling tak puas hati sekali..
ada duit..
aku nak cat balik yang belakang tu..
hak,hak..hak,hak..

tapi..
apa2 pon..
nama club nama aku dulu..
tetap ada..
even kat no plate belakang ja..
"SP Putra Team"
he,he..he,he..

cover set dulu??

eeehhh..
tetap ada..
sayang nak buang..
cuma tak bergantung ja..
ada ja dalam plastik hitam tuh..
he,he..he,he..

dah tu camna??
ada style tak??
k boleh kena maki ja??
tapi..
kalau berani maki la..
lu maki lu mati!!


8 comments:

  1. kite bako je moto 2!!!!!
    hehehe

    ReplyDelete
  2. hakim:
    cikai r..xkan smpai nk bakor mtr aku..

    ReplyDelete
  3. mus:
    thank naim..weh..pomen keta boleh korek blog mtr x??hak,hak..

    ReplyDelete
  4. dot...moto hang sarong cover lama ka?kan dah pecah barai belakang tue?? mana entry baruuu!!!

    ReplyDelete
  5. Efy Ery (KOS)

    Hahaha.. Cun beb.. Tapi kalau coverset ganti 120 punya mesti lagi cun dan nampak sporty.. Terbaik!

    ReplyDelete
  6. alip:
    yup..sarong sebelah2 weh..baru nak create balik nih..hik,hik..

    ReplyDelete
  7. Efy (KOS):
    thank weh..xtau kata boleh masuk..tapi xpa..ok ja..

    ReplyDelete