Be My Followers

..

Friday, October 15, 2010

"Bini" Baru Aku

lambat aku nak wat story pasal MINI baru aku nih..he,he..dah ada dengan aku sebelum raya lagi..aku ingat nk story bila dah siap cantik-cantik dulu..tapi terasa gatal gak tangan nak menaip pasal "bini" baru aku nih..he,he..dah lama aku dok pikir nak angkat keta sebiji..first keta aku cari..PROTON PUTRA..smart keta nih..seyes aku minat gila dengan keta nih..2 pintu ja..memang dah macam sport car la..tapi..bila p tanya kat kedai..RM22k!!!! mana aku cekau duit banyak tu..memang tinggal harapan dulu r aku nak bawa putra..maybe..second car aku nanti..aku nak cekau gak putra..biar second hand pun..janji..aku dapat gak apa yang aku nak..he,he..kumpul duit..kumpul duit..he,he..


ni la keta putra yang aku dok cari-cari..
mungkin nanti dapat gak aku pegang sebiji..he,he..

impian tak tercapai..buang dulu jauh-jauh..hak,hak..lepas ja kecewa dengan harga proton putra..aku dah tak pikir panjang..cari keta lain..ntah camna..hati dah "tertarik, tertawan, terminat, tertumpu" dengan keta mini classic..he,he..nak angkat mini cooper baru..lagi r teruk aku nak cekau duit..so..jadi r dapat mini classic ni pun..he,he..mula-mula..bila aku dok story kat mak pak aku..dorang gelak ja.."betul k aku nak guna keta 2"..soalan yang kerap keluar dari mulut mak pak aku..aku layan ja..bila dah tekad..memang tak leh kata apa dah..he,he..start ja dah terasa minat dengan keta nih..merata tempat aku cari..sebab nak cari org yang nak jual keta mini nih susah juga..merata gak r aku roger member-member aku..blah Pendang, Alor Star, Kuala Nerang..tapi susah nak jumpa..bila jumpa ja..dapat sembang dengan owner..harga dia letak..dekat dengan RM2oK...dah down dah rasa time 2..aku ingat murah ja..hak,hak..

Last-last..aku guna kuasa internet ja..lagi senang..aku cari ja dalam "mudah"..cari dalam 4 shared.. tak da sapa nak shared dengan aku..hak,hak..so..cari dalam mudah..berapa ramai dah aku tepon orang dalam 2..alih-alih..dah ada orang nak beli..bapak kecewa rasa..huk,huk..habis credit aku ja..owner dia pun..kalau dah tau dah jual..orang dah nk beli..remove ja r iklan dalam "mudah" 2..mood marah tak habis lagi..he,he..bila sampai satu tahap..aku rasa..macam tak ada tuah ja bila aku tepon sendiri..pa lagi..aku merintih r dengan kak aku..aku suh dia tepon owner mini dalam mudah..aku provide r benda-benda yang aku nak tanya..hak,hak..

kak aku terus set appointment dengan owner nih..kat Bukit Mertajam lak tu..nasib baik r..pak aku pun dah mula semangat dengan aku..sanggup gak dia g belek-belek keta tu untuk aku..hak,hak..mula-mula tengok..macam tak puas hati gak r..sebab..body banyak nak keta wat balik..cat dia memang totally out dah r...aku lak..tak kisah..hantaq ja cat..habis cita..tu ja..bila aku kata camtu..pak aku pun on ja r..hak,hak..aku time tu..jangan dok kata pa lagi dah r..memang nak melompat sakan r..hak,hak..so..balik ja cuti raya..aku dah hampir totally tinggal motor aku..dok nak bawa mini aku ja..hak,hak..beraya pun dengan mini aku..biar r tak cat dulu pun..still ok lagi..dalam pun ok..kiranya..tak da la teruk sangat condition mini aku nih..


ni la mini aku..tapi gambar ni tak updated..blah depan mini nih..
dah di cat hitam..tak da la camtu rupa nya..dengan ada sticker lagi..he,he..

sekarang..pak aku dah dok berkira dengan kedai cat dah..tengok la nanti..aku story balik sal mini aku nih..bila dah siap semuanya..aku sendiri pun dah tak sabar dah ni..kalau hari tu..dalam condition mini aku camni pun..dah da yang berani letak RM12k nak beli kat aku..bila dah siap semua nanti..tak tau la value dia dah jadi berapa dah..he,he..

No comments:

Post a Comment