Be My Followers

..

Tuesday, October 19, 2010

Bila Dah Bersemuka

dah berhari-hari aku tahan..peluang tiap kali tak menyebelahi aku..asyik sibuk dengan hal lain ja..ni bukan masalah rindu lagi dah..rasa jijik lak kalau aku ada perasaan rindu kat dia..hak,hak..dari hari k hari..dalam hati..macam-macam perkataan..macam-macam ayat aku dok karang dalam benak kepala otak aku..dalam lubuk hati aku..tapi..takdir tak juga memberi aku peluang nak berdepan dengan nya..sampai aku terpikir..tak kan just nak berserah ja..jumpa tetap kena jumpa..ni soal hidup mati nih..lama lagi aku nak menempuh benda nih..tak leh jadi betul..walaupun sabar separuh dari iman..tapi sabar aku dah melepasi 3/4 dari iman aku dah nih..dah tahap hilang sabar dah jadi..

perasaan yang muncul dengan tiba-tiba..sejak menerima panggilan dari ibu tersayang sabtu lalu..memberi impak yang terlalu besar untuk aku terima..perasaan aku dah tak tentu hala..sekejap marah..sekejap benci..perasaan ingin tahu muncul dengan tiba-tiba..kepala menjadi lintang pukang..serabut dengan ungkapan yang di ucapkan oleh ibu ku..aku seperti di selebungi satu perasaan yang aku sendiri tak faham..hak,hak..bahaya tul bahasa aku guna malam nih..lawak-lawak..hak,hak..gelak dulu jap..hak,hak..hak,hak..

ok..seyes balik..dapat ja aku tau..ada surat layang yang sangat rasmi sampai di rumah..dan aku penyebabnya..memang agak terkejut gak r..pa yang aku telah salah buat nih..kotak fikiran aku berfikir lagi..banyak lagi masalah lain yang aku hadapi..dengan situasi yang kurang sihat sekarang nih..aku terpaksa bermain perasaan lagi..mak..plez..tell me..akhirnya..mak aku pun bercerita..ada surat rasmi..yang di wasiatkan oleh JPJ kepada bapak aku..owner kepada motor yang aku dok naik hari-hari..atas tujuan..owner motor d kehendaki menhadirkan diri bersama motor untuk pemeriksaan sistem ekzos motor..agak terkejut la..tiba-tiba saja surat camtu sampai..kalau kad raya tak pa la juga..he,he..

setelah sedikit siasatan d buat..sial nya jiran sebelah (post orang utan yang lepas)..ni semua adalah kerja dia rupanya..berani tul membuat report camtu..kat JPJ lak tu..aku ingat dah setel pasal motor aku..tak lak aku terpikir dia nak p wat report camtu..akhirnya petang tadi..dapat gak aku bersua muka dengan dia..aku yang dengan nada agak marah-marah..dah tahap maki hamun gak tadi..cakap main lepas ja apa aku nak cakap..dah hilang rasa hormat aku kat dia..kali pertama..berbincang dengan aku..cakap lain..tapi tindakan yang dia buat..lain lak..memang pandai bermuka-muka r..nasib kawan dok tenang kan aku..aku dah cakap "aku hang aku hang" dah dengan si jiran nih..berulang kali aku cakap..aku akan berdendam dengan dia..bila ja aku pandang muka dia..dia kalih kat lain..nampak sangat dia memang takut..kerja menunduk ja kepala..ringan-ringan ja rasa kaki aku tadi..lama gak aku sound dia tadi..biar dia sedar sikit dia pilih jalan yang salah dengan aku..

akhirnya..dapat gak aku paksa dia tarik balik report yang dia buat pasal motor aku..memang tu tujuan aku..if..report tu tak boleh tarik balik..memang dia akan rasa la apa aku nak buat nanti..start pada hari aku dapat tau pasal surat ni lagi aku dah bagi masalah kat dia..senang ja..tutup pintu kuat-kuat..bebal terus dia rasa..hak,hak..aku ada sampai sem depan berjiran dengan dia..dia terima la azab dia..bila cari pasal dengan aku..aku tak kisah sangat nak tukar ekzos motor aku tu..bila-bila ja boleh tukar..tapi..bab berdendam..memang merasa la sampai bila-bila..puas hati aku dapat warning dia camtu tadi..dari cara dia pun aku dah tau dia memang penakut..tapi aku tetap berharap report tu dapat di tarik balik..JPJ tu..bukan tok penghulu k apa..hak,hak..sepatah ayat untuk hang jiran.."cam sial"..dah la takut bini!!!!

No comments:

Post a Comment