Be My Followers

..

Tuesday, March 29, 2011

Interview Oh Interview

korang semua pernah rasa tak??
camna rasa bila kita ngadap seseorang..
tak pon..
kena ngadap sekumpulan orang..
yang tanpa segan silu tanya kita soalan..
dan kita..
tanpa ada pilihan..
terpaksa jawab dengan sebaik mungkin..
nampak tak??
aku dah bagi definition of interview..
cari dalam google pon tak jumpa..
sebab aku sendiri yang cipta..
hak,hak..hak,hak..

..cukup2..
aku tengah mood interview lagi nih..
kena serius sikit..
..tapi..
aku sebagai candidate ja..
so yang kena bahan aku la..
yang kena jawab aku la..
yang kena perform pon aku juga..
semua aku..
..tensen2..

nak share sikit..
pengalaman kena interview dengan orang..
ikutkan kata member aku..
..ala..
dengan lecture sendiri ja pon..
..tapi..
bagi aku..
selagi aku terpaksa berkecimpung dengan english education..
selagi tu la aku akan di selebungi misteri..
hak,hak..hak,hak..
aku sedar..
bertapa lemah nya language aku..
nak speaking??
haram!!
sampai jatuh hukum wajib pon aku dok pikir lagi..
perlu k aku speaking??
hak,hak..hak,hak..

..akhirnya..
aku yang menderita..
terasa kecil ja dunia..
..bila..
orang lain fasih berspeaking..
aku lak..
cuma fasih bermandarin..
..seyes..
i don't pee you..
hak,hak..hak,hak..

jap aku test power..
ni hao..
wo jiao Mohd Firdaus..
wo de laojia zai Jeda..
wo hen xiangjia..
..nampak..
fasih gila aku..
hak,hak..hak,hak..

..eeeehhh..
dah lari tajuk lak..
aku nak cerita pasal interview nih..
..ish2..
..sebenarnya..
untuk kos bel kali nih..
course aku kena subject interview..
aku baru lepas interview kali yang k-2..
baru ja setel pukul 1 tadi..
gila nerves..
aku bukan boleh jadi yang pertama..
nerves dia tahap gaban..
tahap dewa pon kira2 nak capai gak r tadi..
soalan lec aku tanya pon..
still dok pusing2 dalam kepala otak lagi..
tak caya??
tak pa..tak pa..
..seyes..
i don't pee you..
hak,hak..hak,hak..

..Interview 1..
  1. tell me your name..
  2. tell me about your self..
  3. tell me about your hobby..
  4. tell me about the bad experience that you can't forget..
  5. are you a team player..
..Interview 2..
  1. tell me abaout your self..
  2. what you know about this company..
  3. why you think you are suitable to this job..
  4. what the most thing that you perform in degree..
  5. what think you have learn in taxation..
  6. tell me about your experience in this field..
nampak ja simple soalan dia..
..tapi..
the most important things..
the way u use to answer the questions..
believe me..
i still don't pee you..
hak,hak..hak,hak..hak,hak..

gila jahat muka mamat tengah nih..
macam boring ja muka dia..
credit to lecture aku..
at least..
dia selalu ja senyum..
harap2 dia tak ketawa dengan jawapan aku r..
hak,hak..hak,hak..

yang ni paling normal sekali..
rasa kecil ja depan dia..
bila dia tanya soalan kat aku..
time nak jawab la paling masalah sekali..
dia tenung ja nak dengar jawapan aku..
nak ja aku cakap..
u don't need your eyes to hear my answer..
hak,hak..hak,hak..

paling masalah sekali..
bila aku..
..terpaku..
..terpana..
..terdiam..
bukan kes tak paham apa dia tanya..
cuma nak mengarang ayat..
apa yang aku jawab..
kalau boleh on the spot..
tak da hal..
he,he..he,he...

apa2 pon..
aku dah lepas interview aku..
nak ja menjerit depan dia tadi..
takut kena pelempang sulung lak dengan dia..
jerit dalam hati ja la..
buka pintu pon dengan senyuman..
orang kata..
biar pergi dengan keyakinan..
pulang dengan kecermelangan..
apa2 pon..
yang paling penting..
dah selesai satu benda untuk sem aku kali nih..
lega sikit rasa hati nih..
he,he..he,he..he,he..

..wah..
aku dah dapat kerja..
..yahoo2..
hak,hak..hak,hak..

2 comments:

  1. hahahaa... mila dh rasa gak interview mcm neh utk subject business communication.. baru jek pg tadi.. even dgn lecturer sendiri pown, mak aiii... takut!!! english broken pulak mila guna... haha :p

    ReplyDelete
  2. betul2..kena juga dgn lec..dah 2 kali kena..still xda improvement..siap dia komen u like the machine lagi..hak,hak..yg penting..dah lepas ja masalah..=P

    ReplyDelete