Be My Followers

..

Saturday, March 5, 2011

Aku Sunyi Bila Aku Dah Kaya

ramai orang cakap..
senang ja nak rasa heppy dalam hidup..
kena "lebat" duit dan harta..
konfem bahagia..
konfem heppy..

tapi..
aku sikit pon tak caya..
karut ja semua tu..
kurafat!!
kufur nikmat!!
hak,hak..hak,hak..hak,hak..

setelah..
aku berjaya mengumpul..
assets aku sendiri..

..bermula..

dengan
basikal kuning aku..
yang dah tersadai tepi pagar..
budak2 sekolah aku konfem ingat ja..
(bapak aku belikan)

..motor kriss kuning..

motor bapak aku nih..
selamber ja aku dok make up..
dah buat macam harta sendiri lak..
tak boleh consider assets lagi..
hak,hak..hak,hak..

tapi..
nanti dah nak berwajah baru..
tunggu la dua tiga hari lagi..
aku sendiri pun tak sabar..
nak tengok motor aku..
dengan design baru..

..mini clubman kuning..

atas nama aku sendiri..
assets paling bernilai aku ada sekarang..
he,he..he,he..he,he..

motor aku ada..
basikal aku ada..
mini pon aku ada..
peribahasa..tatasusila..tatabahasa..
adab bergaya..sopan santun..
memang melimpah luah dah..
tak cukup kaya lagi k??
tak pa..tak pa..

aku up lagi!!
kali ni tak kaya lagi tak tau r..

..sebuah rumah dua tingkat..
eeeeehhhhhh..
kuning gak k????

aku jadi tuan rumah hari nih..
sorang2 ja jaga rumah hari nih..
terasa rumah nih macam aku yang punya!!
plan awal nak p jalan2 melawat PD..
dengan budak2 rumah + budak2 kelas..
dah semangat tahap gaban dah..
tapi..
di sebabkan ada perkara2 tertentu..
yang aku sendiri tak jangka..
tak boleh la aku ikut rombongan cik kiah nih!!

yang bestnya..
rumah nih dah jadi macam harta aku dah..
nak dok kat mana pon tak pa..
berlari2..berjoging..nyepak bola..
mandi manda..bernyanyi..
berdikari dan bertermenung nasib..
tak ada sapa nak kacau..
hak,hak..hak,hak..

cuma..
bila dah terasa berharta sikit..
terasa lak sunyi rumah nih..
habis volume dah lappy aku buka..
habis perit dah kerongkong aku bernyanyi..
masih tak boleh nak lawan suara budak2 rumah aku..

wwwwwoooiiittt..
aku sunyi la..
cepat2 la balik!!
aku sentap pala sorang2 baru tau kot!!
hak,hak..hak,hak..
maafkan aku kawan2..
bukan aku pilih tak nak p..
tapi..
keadaan yang tak mengizinkan..
he,he..he,he..

so..
jangan kata kita boleh heppy..
bila kita ada harta!!

2 comments:

  1. mesti kejung otak ko kan....
    dok sorg2 x wat pape

    ReplyDelete
  2. hakhak..sngt r..dok ngadap laptop ja..hak,hak..

    ReplyDelete